Omgevingsanalyse

Dit is een korte bespreking van de voornaamste kenmerken van de sector. Wie zijn de klanten van Spawn Area? Wie zijn onze belangrijkste concurrenten?

Bespreking van de markt/sector

De gaming - en entertainment industrie is wereldwijd vertakt in IT, gaande van de software van de spelontwikkelaars, over de IT infrastructuur en het onderhoud nodig om downloadable content te kunnen bieden en gamers online of via lokale netwerken te kunnen laten samen spelen op hun toestel naar keuze, tot de game DVD's voor game consoles en game DLC's voor PC's. Wereldwijd kunnen gamers via het internet met een game en hun toestel online, waardoor continuïteit van handel verzekerd is.

De belangrijkste marktspelers op gebied van het aanbieden van DLC en game content, zijn Steam (www.steam.com), Microsoft (www.xbox.com), Origin (www.ea.com), Curse (www.curse.com), Uplay (www.uplay.com), Nintendo (www.nintendo.com), Playstation Network (www.psn.com).

Klanten

Een belangrijk deel van ons klantenbestand zal door de samenwerking met partners opgebouwd worden. Dit zijn vaak studenten en gezinnen van alle grootte of samenstelling van leeftijden, die klant zijn of willen worden via Spawn Area bij een van onze partners die ICT diensten aan huis bieden zoals internetverbinding, vaste en mobiele telefonie en digitale tv.

De grootste groep zal gevormd worden door de game liefhebbers en e-sport fans en atleten. Deze doelgroep bevindt zich bij de jongeren én ouderen, vanaf 8 jaar tot 88 jaar.

Concurrenten

Gezien de specificiteit van onze aangeboden producten in de entertainment en voornamelijk gaming en e-sport sector én tegelijk onze generalisatie van aangeboden ICT diensten - gaande van gewone PC reparaties en onderhoudstaken tot het ontwikkelen van een bedrijfsinformatiesysteem - gaan we de strijd aan met gekende mediaketens in de sector, zowel als met alle grote IT dienstenleveranciers.

  • Game Mania
  • Mediamarkt
  • Dreamland

Leveranciers

Merken van computeronderdelen en overige PC componenten bestelt Spawn Area liefst rechtsreeks bij de producent. We werken ook samen met grootleveranciers te Aalst. Onze gebruikte merken:

  • GigaByte;
  • Antec;
  • Intel;
  • MSI;
  • Corsair;
  • WesternDigital;
  • Nvidia.
  • SteelSeries;
  • Razer;

Spawn Area bestelt voor het aanbod van gaming en e-sport gerelateerde producten rechtstreeks bij de producent:

  • Microsoft;
  • Google;
  • Samsung;
  • Nintendo;
  • PaySafe;
  • Steam;
  • Origin;
  • Curse;
  • Playstation Network;

Partners

Onze groeiende lijst van handelspartners in de telecommunicatie:

  • Telenet;
  • Scarlet;
  • Orange;
  • Mobistar;
  • TV-Vlaanderen;
  • Proximus.

Trends

De oprichter van Spawn Area is van een generatie IT'ers, die de geboorte van het Internet 1.0 hebben meegemaakt. We zijn bijna 2 decennia verder.

Men zag de opkomst van Internet 2.0 met de sociale netwerken, de eerste generatie slimme mobieltjes (smart phone) en toestellen (smart devices).

Intussen hebben alle moderne voertuigen een boordcomputer met ingekapselde (embedded) computerprogramma's. Samen met het intuïtieve nieuwe Internet 3.0, de verdere virtualisatie van IT infrastructuur in de Wolk (Cloud) is zo een nieuw begrip ontstaan in de IT: het 'byod' (bring your own device) tijdperk.

Verbondenheid gaat nu nog verder via nieuwe IoT (Internet of Things) toestellen waartoe ook gamer PC's behoren.

Een opkomende gamer IoT toestel en toepassing, zal de virtuele realiteit introduceren. Microsoft HoloLens en Oculus Rift zijn dan ook producten die ik vast zal kunnen verkopen. Daartoe zal ik met mijn zaak naar een Microsoft Partnership nastreven.

Spawn Area zal steeds minstens één stuk in voorraad hebben van al het nieuwste gaming materiaal dat op de markt zal komen.

Spawn Area zal via sociale media en mond-aan-mond reklame potentiële klanten willen informeren van het nieuwste in ons aanbod. Bestellen kan, zonder voorschot, als geregistreerde klant.